Od ponad 30 lat interesują ją zagadnienia neurorozwojowe dotyczące niemowlaków i dzieci. Jest nauczycielem metody Bobath od 2004 r. i “Senior” nauczycielem od 2010 r.
Podczas wielu lat kariery nauczała i trenowała różnego rodzaju terapeutów (fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych). Prowadziła wiele seminariów z zakresu: szkoleń podstawowych oraz rozwijających metody NDT Bobath, dysfagii, pisania, testów ABC, dysgrafii itp. Przeprowadziłam ponad sto seminariów w Grecji, Polsce, Czechach i na Cyprze.
Obecnie mieszka i pracuje w Atenach, gdzie prowadzi prywatną klinikę dla dzieci z problemami rozwoju. Jest również współpracownikiem naukowym ‘’Doxiadis unit’’ na poziomie oceny różnorodności incydentów.
Prowadzący: Dorota Pamuła
Fizjoterapeuta, Terapeuta Zajęciowy, Certyfikowany terapeuta NDT- Bobath, Baby, SI, Strukturalnej pracy z ciałem ATSI Part ll
Dorota jest założyciel i koordynator Poradni Wczesnej Interwencji w Krakowie. Doświadczenie zawodowe uzyskała w Ośrodkach Wczesnej Interwencji w kilku miastach w Polsce i za granicą. Od początku swojej działalności podążała w kierunku koncepcji NDT Bobath, następnie rozwijając swój warsztat pracy o inne metody.
Pierwszy swój kurs NDT Bobath ukończyła w 2002 r., wielokrotnie była także asystentem.
Od 2018 r. rozwijała swoje umiejętności w zakresie pracy mięśniowo-powięziowej i równoważenia strukturalnego ciała podczas licznych szkoleń prowadzonych przez Wojciecha Cackowskiego. Od 2021 r.jest certyfikowanym terapeutą Strukturalnej Pracy z Ciałem w szkole Anatomy Trains Toma Myersa. Ukończyła cykl szkoleń Sharon Wheeler (Bonework, Cranium, Scarwork), biomechanicznej analizy chodu z Jamesem Earlsem. Uczestniczyła także w wielu szkoleniach w zakresie rehabilitacji pediatrycznej m.in.: PNF w Pediatrii, FITS - Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz, EMS elektrostymulacja oraz wczesnej diagnostyki zaburzeń rozwoju m in.:General Movements Assessment- metoda Prechtla, HINE. Od 2017 r. prowadzi szkolenie Terapia ręki u dzieci z problemami neurologicznymi.
Jej pasją jest holistyczne podejście szczególnie do dzieci z problemami neurologicznymi, uwzględniające równoważenie strukturalne ciała połączone z ruchem i pracę neurorozwojową.
Na szkoleniu otrzymasz wiedzę oraz umiejętności dotyczące:
praktycznego prowadzenia terapii ręki u dzieci z różnymi problemami neurologicznymi, a także przeprowadzania oceny i konstruowania planu terapeutycznego.
Nauczysz się,
Jak przebiega rozwój funkcji ręki, poznasz techniki wpływające na poprawę kontroli posturalnej, normalizację napięcia mięśniowego i aktywizację łańcuchów mięśniowych tułowia, obręczy barkowej i dłoni;
pracy na tkankach miękkich (rozluźniania mięśniowo-powięziowego); rozwój integracji sensorycznej; poznasz jak uczyć czynności życia codziennego; zostaną przeprowadzone demonstracje pracy z pacjentem.
Oceny kończyny górnej według testu QUEST; technik wpływających na poprawę kontroli posturalnej, normalizację napięcia mięśniowego i aktywizację łańcuchów mięśniowych tułowia, obręczy barkowej i dłoni; pracy na tkankach miękkich (rozluźniania mięśniowo-powięziowego); praktycznej pracy z pacjentami o różnej topografii i stopniu porażenia ukierunkowanej na osiągnięcie funkcjonalnych celów; planowania terapii u dzieci z hemiplegią, tetraplegią, dystonią i porażeniem splotu barkowego; prowadzenia terapii wymuszonej koniecznością (CIMT); stosowania różnych pomocy (taśmy ottimedi, kinesiotaping) i zaopatrzenia ortopedycznego w terapii ręki.
Efekty uczenia się:
Na szkoleniu otrzymasz wiedzę oraz umiejętności dotyczące:
praktycznego prowadzenia terapii ręki u dzieci z różnymi problemami neurologicznymi, a także przeprowadzania oceny i konstruowania planu terapeutycznego.
Nauczysz się,
Jak przebiega rozwój funkcji ręki, poznasz techniki wpływające na poprawę kontroli posturalnej, normalizację napięcia mięśniowego i aktywizację łańcuchów mięśniowych tułowia, obręczy barkowej i dłoni;
pracy na tkankach miękkich (rozluźniania mięśniowo-powięziowego); rozwój integracji sensorycznej; poznasz jak uczyć czynności życia codziennego; zostaną przeprowadzone demonstracje pracy z pacjentem.
Oceny kończyny górnej według testu QUEST; technik wpływających na poprawę kontroli posturalnej, normalizację napięcia mięśniowego i aktywizację łańcuchów mięśniowych tułowia, obręczy barkowej i dłoni; pracy na tkankach miękkich (rozluźniania mięśniowo-powięziowego); praktycznej pracy z pacjentami o różnej topografii i stopniu porażenia ukierunkowanej na osiągnięcie funkcjonalnych celów; planowania terapii u dzieci z hemiplegią, tetraplegią, dystonią i porażeniem splotu barkowego; prowadzenia terapii wymuszonej koniecznością (CIMT); stosowania różnych pomocy (taśmy ottimedi, kinesiotaping) i zaopatrzenia ortopedycznego w terapii ręki.
Program usługi:
Opis zakresu szkolenia
1
Rozwój funkcji ręki
Praca nad kontrolą posturalną
Demonstracja pracy z pacjentem
2
Praca na obręczy barkowej
Demonstracja pracy z pacjentem
Praca z pacjentami
3
Rozwój integracji sensorycznej
Demonstracja pracy z pacjentem
Praca z pacjentami
Uczenie czynności życia codziennego
4
Test QUEST; Mała motoryka – rozwój; Główne problemy motoryczne w zakresie małej motoryki
Przygotowanie obręczy barkowej do funkcji
Demonstracja pracy z pacjentem
Praca z pacjentami
Trening grafomotoryczny
5
Przygotowanie dłoni do funkcji
Demonstracja pracy z pacjentem
Praca z pacjentami - kinesiotaping, ortezy, taśmy
Wymuszona terapia dzieci z hemiplegią
Plan szkolenia:
Dzień
Dzień tygodnia
Od
Do
28 września
Środa
9:00
17:00
29 września
Czwartek
9:00
17:00
30 września
Piątek
9:00
17:00
1 października
Sobota
9:00
17:00
2 października
Niedziela
9:00
17:00
Uczestnik otrzyma:
W przypadku wyboru szkolenia 5 dniowego:
45 godzin szkolenia, w tym 35 godzin zajęć praktycznych,
informacje o źródłach wiedzy, na których zostało oparte szkolenie,
część teoretyczną w postaci zobrazowania oraz szczegółowego omówienia,
praktyczną prezentację i demonstrację pracy z pacjentem,
5 demonstracji pracy z pacjentami z różnymi problemami neurologicznymi,
omówienie sekwencji terapii u dzieci z hemiplegią, tetraplegią, dystonią i porażeniem splotu barkowego,
prezentację terapii wymuszonej koniecznością,
dyskusję i możliwość dzielenia się obserwacjami i dobrymi praktykami,
sprawdzenie swoich umiejętności podczas ćwiczeń praktycznych,
rekomendacje i wskazówki dotyczące samokształcenia po zakończeniu szkolenia,
informacje o dalszych szkoleniach,
informacje o materiałach pomocnych w dalszym rozwoju,
certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne ze standardami Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Warunki uczestnictwa:
Wykształcenie: fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowwi,studenci fizjoterapii oraz terapii zajęciowej
Poziomu zaawansowania:
kurs 5 dniowy – jest szkoleniem z częścią wprowadzającą dla terapeutów, którzy nie są certyfikowanymi terapeutami NDT-Bobath
kurs 2 dniowy – jest szkoleniem rozwijającym umiejętności terapeutów NDT-Bobath
Opinie:
Zapisz się na szkolenie
Wypełnij formularz automatycznie korzystając ze swoich danych