Neurolog dziecięcy, pediatra
Certyfikowany Instruktor metody Prechtl’a
Prof. Uniwersytetu w Pizie
Główne badania dr Guzzetty koncentrowały się na wpływie wczesnego uszkodzenia mózgu na rozwój różnych funkcji i leżących u podstaw mechanizmów neuroplastycznych, a ich ostatecznym celem jest poprawa paradygmatów i wyników wczesnej interwencji. W swojej karierze naukowej wniósł znaczący wkład w szereg kwestii badawczych w tej dziedzinie, dzięki złożonemu doświadczeniu szkoleniowemu w niektórych z najbardziej produktywnych europejskich ośrodków w tej dziedzinie, w tym w szpitalu Hammersmith i oddziale rozwoju wizualnego. w Londynie (Wielka Brytania) i Klinice Neurologii Dziecięcej w Tybindze (Niemcy).
Wczesne przewidywanie wyników czynnościowych u niemowląt z uszkodzeniem mózgu za pomocą obrazowania mózgu noworodków
Wczesna ocena funkcji wzroku i rozpoznanie mózgowych wad wzroku
Wczesna ocena neurologiczna niemowląt z ryzykiem neurologicznym
Plastyczność mózgu w zmianach wrodzonych
Wpływ interwencji neurorozwojowych na dojrzewanie mózgu
Obecne zainteresowania badawcze dr Guzzetta obejmują:
Zaawansowane obrazowanie mózgu ukierunkowane na badanie różnic strukturalnych w reorganizacji mózgu między osobami z wrodzonymi uszkodzeniami mózgu a osobami z nabytymi zmianami (np. DTI, łączność korowa itp.). Lepsze zrozumienie przyczynowych ścieżek prowadzących do upośledzenia czynnościowego ma zasadnicze znaczenie dla udoskonalenia wczesnych terapii.
Nowe wczesne interwencje, polegające na stymulacji układu neuronów lustrzanych w celu aktywacji kory ruchowej, a tym samym wpływania na wzorzec reorganizacji kory. Teoria neuronów lustrzanych może zrewolucjonizować dziedzinę wczesnej rehabilitacji ruchowej, chociaż jest ona nadal całkowicie niezbadana.
Dr Guzzetta otrzymała prestiżową nagrodę Heinza Prechtla w dziedzinie neurologii rozwojowej w 2012 roku.
Na szkoleniu otrzymasz wiedzę oraz umiejętności dotyczące:
badania spontanicznych aktywności (General Movements Assessment) niemowląt w pierwszych miesiącach życia.
Nauczysz się,
czułej i obiektywnej metody służącej ocenie spontanicznych ruchów dziecka we wczesnym okresie jego rozwoju..
Na szkoleniu otrzymasz wiedzę oraz umiejętności dotyczące:
badania spontanicznych aktywności (General Movements Assessment) niemowląt w pierwszych miesiącach życia.
Nauczysz się,
czułej i obiektywnej metody służącej ocenie spontanicznych ruchów dziecka we wczesnym okresie jego rozwoju..
Dzień | Opis zakresu szkolenia |
1 | Kiedy, jak i dlaczego się zaczynamy poruszać Prawidłowe globalne wzorce ruchu o charakterze wijącym się w okresie przed i po urodzeniowym Nieprawidłowe globalne wzorce ruchu o charakterze wijącym się w okresie przed i po urodzeniowym Prawidłowe i nieprawidłowe globalne wzorce ruchu w okresie przed urodzeniem (przed spodziewanym terminem porodu} |
2 | Prawidłowe i nieprawidłowe globalne wzorce ruchu o charakterze wijącym się Prawidłowe wzorce ruchu o charakterze niespokojnym Nieprawidłowe lub brak wzorca ruchu o charakterze niespokojnym Prawidłowe i nieprawidłowe wzorce ruchu o charakterze niespokojnym |
3 | Indywidualne krzywe rozwoju Global Movements a tradycyjne badania neurologiczne Global Movements w odniesieniu do wieku dziecka Dyskusja Test |
Dzień | Dzień tygodnia | Od | Do |
31 maja | Sobota | 9:00 | 17:00 |
1 czerwca | Niedziela | 9:00 | 17:00 |
2 czerwca | Poniedziałek | 9:00 | 17:00 |
Wykształcenie: fizjoterapeuci, lekarze, studenci fizjoterapii
Poziomu zaawansowania: kurs podstawowy