Neurolog dziecięcy, pediatra
Certyfikowany Instruktor metody Prechtl’a
Prof. Uniwersytetu w Pizie
Główne badania dr Guzzetty koncentrowały się na wpływie wczesnego uszkodzenia mózgu na rozwój różnych funkcji i leżących u podstaw mechanizmów neuroplastycznych, a ich ostatecznym celem jest poprawa paradygmatów i wyników wczesnej interwencji. W swojej karierze naukowej wniósł znaczący wkład w szereg kwestii badawczych w tej dziedzinie, dzięki złożonemu doświadczeniu szkoleniowemu w niektórych z najbardziej produktywnych europejskich ośrodków w tej dziedzinie, w tym w szpitalu Hammersmith i oddziale rozwoju wizualnego. w Londynie (Wielka Brytania) i Klinice Neurologii Dziecięcej w Tybindze (Niemcy).
Wczesne przewidywanie wyników czynnościowych u niemowląt z uszkodzeniem mózgu za pomocą obrazowania mózgu noworodków
Wczesna ocena funkcji wzroku i rozpoznanie mózgowych wad wzroku
Wczesna ocena neurologiczna niemowląt z ryzykiem neurologicznym
Plastyczność mózgu w zmianach wrodzonych
Wpływ interwencji neurorozwojowych na dojrzewanie mózgu
Obecne zainteresowania badawcze dr Guzzetta obejmują:
Zaawansowane obrazowanie mózgu ukierunkowane na badanie różnic strukturalnych w reorganizacji mózgu między osobami z wrodzonymi uszkodzeniami mózgu a osobami z nabytymi zmianami (np. DTI, łączność korowa itp.). Lepsze zrozumienie przyczynowych ścieżek prowadzących do upośledzenia czynnościowego ma zasadnicze znaczenie dla udoskonalenia wczesnych terapii.
Nowe wczesne interwencje, polegające na stymulacji układu neuronów lustrzanych w celu aktywacji kory ruchowej, a tym samym wpływania na wzorzec reorganizacji kory. Teoria neuronów lustrzanych może zrewolucjonizować dziedzinę wczesnej rehabilitacji ruchowej, chociaż jest ona nadal całkowicie niezbadana.
Dr Guzzetta otrzymała prestiżową nagrodę Heinza Prechtla w dziedzinie neurologii rozwojowej w 2012 roku.
Na szkoleniu otrzymasz wiedzę oraz umiejętności dotyczące:
Na szkoleniu otrzymasz wiedzę oraz umiejętności dotyczące:
Dzień |
Opis zakresu szkolenia |
1 |
Przedstawienie aktualnych badań na wykorzystanie badania neurologicznego HINE do wczesnego wykrywania niemowląt z wysokim ryzykiem CP Demonstracja HINE na trzech przykładach Przeprowadzenie oceny u niemowląt zagrożonych CP Warsztaty z prowadzenia oceny przypadków niemowląt zagrożonych CP w standardzie HINE Analiza roli HINE w ustalaniu priorytetów dla działań interwencyjnych |
8. Plan szkolenia:
Dzień |
Dzień tygodnia |
Od |
Do |
30 maja 2025. |
Piątek |
9:00 |
17:00 |
a/ 8 godzin szkolenia,
b/ informacje o źródłach wiedzy, na których zostało oparte szkolenie,
c/ część teoretyczną w postaci zobrazowania oraz omówienia różnych przypadków,
d/ dyskusję i możliwość dzielenia się obserwacjami i dobrymi praktykami,
e/ sprawdzenie swoich umiejętności w postaci testu końcowego,
f/ ustandaryzowany warsztat HINE
g/ rekomendacje i wskazówki dotyczące samokształcenia po zakończeniu szkolenia,
h/ dodatkowe zadania do wykonania po szkoleniu,
i/ informacje o możliwych konsultacjach z prowadzącym,
j/ informacje o dalszych szkoleniach,
k/ informacje o materiałach pomocnych w dalszym rozwoju,
l/ certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.
fizjoterapeuci, lekarze, studenci fizjoterapii