Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku "Akceptuj wszystkie" oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.
Zezwól na:
Niezbędne Wszystkie
Zezwalam

AAC Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych

Prowadzący:

Cena: 1550 zł

1-sza zaliczka: 550 zł

BUR:
Pokaż

Termin: 9 - 11 września 2022 r.

Miejsce: Kraków

Cel edukacyjny:

Na szkoleniu otrzymasz wiedzę oraz umiejętności dotyczące:  
oceny efektywności porozumiewania się, wyznaczania celów terapeutycznych, opracowywania sposobów polepszających efektywność porozumiewania się użytkowników AAC,

metod, które są stosowane do wspierania komunikacji osób mających trudności w werbalnym porozumiewaniu się,

procesu tworzenia wieloskładnikowych systemów komunikacyjnych dla różnych grup docelowych użytkowników AAC.


Nauczysz się,
wykorzystywać w swojej pracy sposoby komunikacji wspomagającej pracę z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się: upośledzeniem umysłowym (od lekkiego do głębokiego), mózgowym porażeniem dziecięcym, autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy (afazja, opóźnienie psychoruchowe, uszkodzenia aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego lub oddechowego i inne), w stanach po uszkodzeniu mózgu w wyniku wypadków, wylewów i zatorów, z niepełnosprawnością sprzężoną.
 
użytecznych metod oraz technik doskonalenia porozumiewania się użytkowników AAC (m.in. system symboli jednoznacznych, gesty naturalne, znaki manualne MAKATON, PCS, MÓWIK),
umozliwienia osobom z trudnościami komunikacyjnymi wyrażanie swoich potrzeb, preferencji, myśli, opinii, a w konsekwencji pomagają w nawiązywaniu relacji z innymi osobami,
 
sposobów opracowywania Protokołu do Karty Oceny.

Efekty uczenia się:

Na szkoleniu otrzymasz wiedzę oraz umiejętności dotyczące:  
oceny efektywności porozumiewania się, wyznaczania celów terapeutycznych, opracowywania sposobów polepszających efektywność porozumiewania się użytkowników AAC,

metod, które są stosowane do wspierania komunikacji osób mających trudności w werbalnym porozumiewaniu się,

procesu tworzenia wieloskładnikowych systemów komunikacyjnych dla różnych grup docelowych użytkowników AAC.


Nauczysz się,
wykorzystywać w swojej pracy sposoby komunikacji wspomagającej pracę z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się: upośledzeniem umysłowym (od lekkiego do głębokiego), mózgowym porażeniem dziecięcym, autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy (afazja, opóźnienie psychoruchowe, uszkodzenia aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego lub oddechowego i inne), w stanach po uszkodzeniu mózgu w wyniku wypadków, wylewów i zatorów, z niepełnosprawnością sprzężoną.
 
użytecznych metod oraz technik doskonalenia porozumiewania się użytkowników AAC (m.in. system symboli jednoznacznych, gesty naturalne, znaki manualne MAKATON, PCS, MÓWIK),
umozliwienia osobom z trudnościami komunikacyjnymi wyrażanie swoich potrzeb, preferencji, myśli, opinii, a w konsekwencji pomagają w nawiązywaniu relacji z innymi osobami,
 
sposobów opracowywania Protokołu do Karty Oceny.

Program usługi:

Jak wprowadzać AAC ? - omówienie modelu diagnostycznego
Funkcje zachowań komunikacyjnych
Schemat oddziaływań z zakresu komunikacji wspomagającej i alternatywnej – AAC
Diagnoza i planowanie terapii osób z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się
Wyznaczanie celów oddziaływań dla poszczególnych poziomów porozumiewania się użytkowników AAC
Omówienie istotnych elementów indywidualnego systemu komunikacji
Stymulacja wczesnych sposobów porozumiewania się – poziom 0 i 1
Identyfikacja stadium komunikacji dziecka niepełnosprawnego
Zachowania służące porozumiewaniu się. Funkcje zachowań komunikacyjnych
Procedura konstruowania „Profilu umiejętności porozumiewania się”
Stymulujące zabawki
Znaczenie pracy z rodziną dziecka z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się
Omówienie programów wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi   zaburzeniami
porozumiewania się „Jedzenie”, „Emocje”.
Wykorzystanie komputera – poziom 1 i 2
Tworzenie aplikacji komputerowych z wykorzystaniem zdjęć z najbliższego otoczenia,
Wykorzystywanie programów komputerowych w początkowych etapach pracy.
Wyznaczanie celów oddziaływań dla poszczególnych poziomów (0, 1, 2), opisywanie oddziaływań terapeutycznych oraz określanie zachowań docelowych użytkowników na omawianych poziomach.
 

Plan szkolenia:

Dzień Dzień tygodnia Od Do
09 września  piątek 10:00 18:00
10 września  sobota 10:00 18:00
11 września  niedziela 09:00 16:00

Uczestnik otrzyma:

  • 35 godzin dydaktycznych szkolenia,
  • informacje o źródłach wiedzy, na których zostało oparte szkolenie,
  • część teoretyczną w postaci zobrazowania oraz szczegółowego omówienia,
  • prezentację przykładowych diagnoz i programów terapeutycznych opracowanych w różnych ośrodkach wykorzystujących model oparty na metodzie aktywizacji i superwizji.
  • pracę w zespołach nad różnymi przypadkami wymagającymi AAC,
  • dyskusję i możliwość dzielenia się obserwacjami i dobrymi praktykami,
  • rekomendacje i wskazówki dotyczące samokształcenia po zakończeniu szkolenia,
  • informacje o materiałach pomocnych w dalszym rozwoju,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne ze standardami Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Warunki uczestnictwa:

logopedzi, neurologopedzi, pedagodzy specjalni i psycholodzy pracujący z dziećmi niepełnosprawnymi, rodzice, fizjoterapeuci, lekarze

Opinie:

Zapisz się na szkolenie

Wypełnij formularz automatycznie korzystając ze swoich danych
Adres e-mail:
Hasło:
Zaloguj się
Imię:
Nazwisko:
Nazwa firmy
Ulica
Numer domu/mieszkania
Numer lokalu
Kod pocztowy
Miejscowość
NIP
E-mail:
Numer telefonu:
PESEL:
Data urodzenia:
Miejsce urodzenia:
Wykształcenie:
Numer prawa wykonywania zawodu medycznego:
Wysłanie formularza Zgłoszeniowego szkolenia jest równoznaczne z zapoznaniem się oraz akceptacją niżej wymienionych zgód oraz Regulaminu Szkoleń.
Zaznacz wszystkie zgody
A) Wyrażam zgodę na dobrowolne podanie oraz przetwarzanie swoich danych osobowych przez DOROTA PAMUŁA TeraPlus w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia procesu informacyjnego, rekrutacji, przygotowania, realizacji, rozliczenia kursu lub warsztatu oraz wykonania obsługi administracyjnej. *
B) Oświadczam, że zapoznałem/zapoznałam się z informacją o ochronie danych osobowych. *
C) Oświadczam, że akceptuję i zobowiązuję się do przestrzegania zapisów Regulaminu szkoleń prowadzonych przez DOROTA PAMUŁA TeraPlus. *
D) Oświadczam, że posiadam niezbędne kwalifikacje określone w ofercie oraz ubezpieczenia wynikające z przepisów o wykonywaniu zawodu medycznego. *
E) Oświadczam, że zostałam poinformowana, że zgodnie z p. 38 Regulaminu szkoleń DOROTA PAMUŁA TeraPlus, w przypadku ciąży powinnam zasięgnąć opinii lekarza, czy mogę wziąć udział w danej usłudze szkoleniowej. W przeciwnym wypadku odpowiedzialność DOROTA PAMUŁA TeraPlus zostaje wyłączona za jakikolwiek zły stan zdrowia spowodowany moim udziałem w usłudze bez konsultacji z lekarzem. Tym samym, brak zajęcia stanowiska przez lekarza odnośnie mojego stanu zdrowia oznacza, że biorę udział w usłudze na własną odpowiedzialność. *
F) Wyrażam zgodę na używanie i rozpowszechnianie mojego wizerunku/głosu/wypowiedzi przez DOROTA PAMUŁA TeraPlus dla celów działań promocyjnych przedsiębiorstwa, które mogą zostać umieszczone na stronie internetowej firmy DOROTA PAMUŁA TeraPlus, stronach społecznościowych, na których DOROTA PAMUŁA TeraPlus, posiada konta (tj. Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Tik Tok, LinkedIn) oraz wykorzystane w materiałach promocyjnych. *
Zapisz swoje dane do Strefy Kursanta
Automatycznie wypełnij formularz korzystając ze swoich danych przy kolejnym zapisie
Zapisuje się i wysyłam zgłoszenie